ورود / ثبت نام
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
نیاز به حمایت شما داریم♥️🙏 حمایت donate ♥️
0
0

اکولایزر چیست؟ معرفی بهترین برنامه و تنظیم اکولایزر صدا روی گوشی

12808 بازدید
اکولایزر چیست؟ تنظیم صدای اکولایزر گوشی

امروزه گوش دادن به موسیقی در کنار فعالیت های روزمره مانند رانندگی،آشپزی،ورزش و… در زندگیمان نقش پر رنگی دارد،اما گاهی از شندین موسیقی لذت کافی رو نمیبریم! یا آن چیزی نیست که میخواهیم بشنویم! نه فقط در گوش دادن به موسیقی بلکه در بازی کردن،تماشای فیلم ، و مکالمه هم ممکن است از صدای درحال پخش لذت نبریم

در اینجا اکولایزر برای تنظیم صدایی که پخش میشود از گوشی میتوانید به ما کمک کند تا به صدای دلخواه برسیم و از گوش دادن به موسیقی لذت ببریم ، اما اکولایزر چیست؟ چه کاربردی دارد؟ محدوده فرکانسی چیست؟ و تنظیم اکولایزر در گوشی چگونه است؟

شما با تنظیم اکولایزر میتوانید صدا رو بهینه کنید تا هنگام بازی،تماشای فیلم،مکالمه و گوش کردن به موسیقی بهترین تجربه رو داشته باشید

محدوده فرکانسی چیست؟

محدود فرکانسی چیست؟

فرکانس در اصطلاح صوتی تعداد دفعاتی است که یک موج خود را در یک گذر زمان تکرار می‌کند. به بیان ساده، اگر صدایی با فرکانس پایین دارید، امواجی را در محدوده‌ی باس یا زیر باس می‌شنوید. صداهای با فرکانس پایین به قدرت بیشتر و بلندگوهای بزرگ‌تر نیاز دارند، در حالی که صداهای فرکانس بالاتر به قدرت کمتر و بلندگوهای کوچک‌تر نیاز دارند. در ادامه با انواع فرکانس‌ها و نوع امواج آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • 20 هرتز تا 60 هرتز: فرکانس‌های بسیار پایین در EQ که فقط درام‌های زیر باس تولید می‌کنند و برای شنیدن آن‌ها به یک ساب ووفر یا یک جفت هدفون خوب نیاز دارید.
  • 60 هرتز تا 200 هرتز: فرکانس‌های پایینی که نیاز به باس یا درام پایین‌تری دارند.
  • 200 هرتز تا 600 هرتز: فرکانس‌های میان رده پایین. اگر قسمت پایینی بسیاری از آلات موسیقی مانند گیتار یا پیانو را می‌نوازید، این محدوده فرکانس را خواهید شنید.
  • 600 هرتز تا 3000 هرتز: فرکانس‌های میان برد. محدوده‌ای که ما به شنیدن آن عادت کرده‌ایم و همچنین بیشتر سازهایی مانند گیتار و پیانو در این محدوده نواخته می‌شوند.
  • 3000 هرتز تا 8000 هرتز: فرکانس‌های متوسط ​​بالا. این محدوده در سازهای بالاتر مانند گیتار یا ویولن نواخته می‌شود. اگر این طیف به خوبی اجرا شود، می‌توانید از موسیقی لذت ببرید. اما بسیاری از اوقات می‌تواند بسیار آزاردهنده هم باشد.
  • 8000 هرتز و بالاتر: از نظر تئوری ما می‌توانیم تا 20000 هرتز بشنویم، با این حال اکثر انسان‌ها به دلیل سن و عوامل دیگر توانایی شنوایی محدودی دارند. در نهایت برای بازتولید این صداهای با فرکانس بالا به تریبل نیاز داریم.
اکولایزر چیست؟

اکولایزر چیست؟

قبل از اینکه به بخش تنظیم اکولایزر صدا روی گوشی بریم بهتره با اکولایزر آشنا بشید اکولایزر به زبان ساده، ابزار میکس صدا است،که محدوده‌ی فرکانس خاصی را برای تغییر یا بهبود کیفیت صدا افزایش یا کاهش میدهد.

اکولایزر معمولاً با فرکانس‌هایی بین 20 هرتز تا 20000 هرتز کار می‌کند، که از نظر تئوری فرکانس‌هایی هستند که انسان می‌تواند بشنود. دهه‌ ها پیش، اکولایزرها از طریق یک کنسول فیزیکی مدیریت می‌شدند. در صورتی که می‌توانستید تنظیمات‌ دلخواه‌تان را پیاده کنید که اهرم‌ها را به بالا و پایین حرکت دهید. اما از آنجایی که امروزه بیشتر صدا به صورت دیجیتالی مصرف می‌شود، اکولایزرها در اکثر دستگاه‌ها مانند کامپیوترها، موبایل و غیره پیاده‌سازی شده‌اند. این قابلیت امکان پیاده سازی تنظیمات صوتی دلخواه‌تان را می‌دهد تا بتوانید بیشترین لذت را از موسیقی، تماشای فیلم و مکالمه داشته باشید

بهترین تنظیم اکولایزر برای گوشی

اکولایزر روی موبایل‌تان کمک می‌کند تا خروجی صدا را مطابق با اولویت‌تان تغییر دهید. به طور کلی، مجموعه‌ای از تنظیمات اکولایزر از پیش تعریف شده روی گوشی‌های مختلف وجود دارند. اما کاربران اغلب ترجیح می‌دهند از تنظیمات اکولایزر سفارشی برای تنظیم دقیق خروجی استفاده کنند. این تنظیمات سفارشی کنترل باندهای فرکانس صوتی را فراهم می کند. اگر تعداد باندهای موجود در یک اکولایزر بیشتر، کنترل بهتری بر خروجی صدا خواهید داشت. در ادامه‌ی این مطلب با تنظیمات اکولایزر روی دستگاه‌های مختلف آشنا خواهید شد.

تنظیم اکولایزر در آیفون

تنظیمات اکولایزر در iOS (iPad ،iPod Touch ،iPhone)

iOS مجموعه‌ای از پیش تنظیم‌های اکولایزر را در منوی تنظیمات ارائه می‌دهد. این پیش تنظیم‌ها راه خوبی برای تغییر صدای خروجی بر اساس سبک موسیقی هستند. برای تغییر تنظیمات اکولایزر فعلی در iPhone ،iPad یا iPod Touch برنامه Settings را باز کنید. به Music بروید و EQ را در بخش پخش انتخاب کنید. در اینجا، می‌توانید از میان مجموعه‌ای از بیش از 20 پیش‌تنظیم مختلف، یکی را انتخاب کنید.

  1. رفتن به بخش تنظیمات
  2. به پایین اسکرول کنید و گزینه Music رو انتخاب کنید
  3. و بعد گزینه EQ رو انتخاب کنید
  4. بخش اکولایزر به شما نمایش داده میشه
تنظیم اکولایزر در گوشی شیائومی

نحوه تنظیم اکولایزر در اندروید

تنظیمات اکولایزر در اندروید را می‌توان از داخل تنظیمات گوشی سفارشی کرد. بسته به نسخه اندرویدی دستگاه‌تان مکان تنظیمات اکولایزر کمی متفاوت است. اما معمولاً در بخش Sound می‌توانید آن را پیدا کنید. اکولایزر پیش‌فرض در اندروید تساوی 5 باند را با تعداد محدودی از پیش تنظیم‌ها و گزینه‌ی تقویت باس ارائه می‌کند. برای تنظیم اکولایزر گوشی اندروید می‌توانید به طریق زیر اقدام کنید:

  1. روی تنظیمات (Setting) ضربه بزنید.
  2. صداها و لرزش‌ها (Sounds & Vibration) را انتخاب کنید.
  3. در پایین صفحه روی جلوه‌ها و کیفیت صدا (Sound quality and effects) ضربه بزنید.
  4. سپس روی اکولایزر (Equalizer) ضربه بزنید. در این قسمت تنظیمات مختلف برای سبک‌های متفاوت موسیقی را مشاهده خواهید کرد. همچنین یک گزینه‌ی Custom وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید باندها و فرکانس‌ها به طرز دلخواه‌تان تغییر دهید.

معرفی و دانلود بهترین برنامه‌های تنظیم اکولایزر گوشی اندروید

اگر از تنظیم اکولایزر موبایل‌تان نتیجه‌ای نگرفتید، بهتر است این بار برنامه‌ای برای تنظیم اکولایزر دانلود کنید. حتماً برای‌تان سوال شده کدام برنامه دارای تنظیمات بهتری است؟ در ادامه لیستی از بهترین برنامه‌های تنظیم اکولایزر را ارائه خواهیم داد. به کمک این برنامه‌ها می‌توانید فرکانس صدا‌ها را مدیریت کنید. سپس صدا را با کیفیت بالایی تنظیم کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

درضمن شما میتوانید تمامی این برنامه ها که معرفی میشوند را در انتهای مقاله در باکس دانلود به صورت کاملا رایگان از وبسایت مستر آهنگساز دانلود کنید

دانلود برنامه Equalizer FX

1- برنامه‌ی Equalizer FX

Equalizer FX یک رابط کاربری آسان و بدون حاشیه را ارائه می‌دهد. این رابط امکان دسترسی فوری به جلوه‌ها، نمایه‌ها و 5 باند EQ را فراهم می‌کند. با استفاده از این اکولایزر شگفت‌انگیز در گوشی‌های اندروید، می‌توان کیفیت صدا را بهبود بخشید و از آن نهایت استفاده را برد. اکولایزر FX یکی از بهترین برنامه‌های اکولایزر است که شامل اکولایزر، تقویت باس، مجازی سازی، تقویت کننده‌ی صدای بلند، 12 ایستگاه از پیش تنظیم، ویجت‌های اکولایزر، روشن/خاموش خودکار و پیکربندی انعطاف پذیری است.

مزایا:

  • رابط کاربری ساده با افکت‌های قابل تنظیم.
  • تعداد زیادی از پیش تنظیم‌ها و امکان اضافه کردن موارد بیشتر.
  • تبلیغات مزاحمتی ندارند.

معایب:

  • یک برنامه محدود با 5 باند EQ
دانلود برنامه‌ Headphones Equalizer

2- برنامه‌ی Headphones Equalizer

Headphones Equalizer یکی دیگر از بهترین تنظیم اکولایزر اندروید است. برنامه دارای تنظیماتی برای موسیقی و باس تا شاهد صدای باکیفیت‌تری از هدفون‌تان باشید. این برنامه اکولایزر جذاب تقریباً از تمام هدفون‌ها با هر مارک یا مدلی پشتیبانی می‌کند. همین حالا می‌توانید آن را دانلود و هدفون جدیدی اضافه کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را با روش خودکار یا دستی کالیبره کنید.

مزایا:

  • ادغام عالی با برنامه‌ی پخش موسیقی گوشی.
  • تنظیم صدای راحت.

معایب:

  • دارای پیش تنظیم محدود به 5 باند EQ
دانلود برنامه VLC اندروید

3- برنامه‌ی اکولایزر VLC برای اندروید

VLC به عنوان یک رسانه‌ی پخش شناخته شده است که خدماتی فراتر ارائه می‌دهد. این برنامه دارای یک اکولایزر 10 باندی با قابلیت تنظیم راحت است و می‌توانید از بین 18 پیش تنظیم موجود انتخاب کنید. به غیر از یک برنامه‌ی چند رسانه‌ای، VLC برای دستگاه‌های اندروید مختلف در نظر گرفته شده است. کاملا رایگان و بدون خرید درون برنامه‌ای است. علاوه بر این، از تمام فرمت‌های فایل از MKV، MP4 و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید ویدیوها را از VLC به Chromecast ارسال کنید. درنهایت این برنامه‌ی فوق‌العاده از زیرنویس‌ها، Teletext و زیرنویس‌های بسته پشتیبانی می‌کند.

مزایا:

  • یکی از بهترین اکولایزرهای اندروید.دارای 10 باند EQ

معایب:

  • تنظیمات پیچیده‌ی 10 باند EQ
دانلود برنامه Equalizer اندروید

4- برنامه‌ی Equalizer

با این اکولایزر جهانی مخصوص اندروید کیفیت صدا را به سرعت بهبود دهید. این برنامه تنظیم افکت‌ها و فرکانس‌های صوتی را امکان پذیر می‌کند. بسته به سبک موسیقی دلخواه‌تان، تنظیمات اکولایزر را اعمال کنید. حتی می‌توانید به سرعت با کنترلر اکولایزر 5 باند، پیش تنظیم سفارشی خود‌تان را ایجاد کنید. آنچه برای استفاده از اکولایزر نیاز دارید فقط یک مجوز دسترسی به Internet برای دانلود ویجت‌های اضافی است. بطورکلی برنامه دارای 11 ایستگاه از پیش تنظیم شده، کنترلرهای اکولایزر 5 باند، تقویت کننده‌ی باس و موارد دیگر است.

مزایا:

  • رابط کاربری خوب و قابلیت سفارشی سازی
  • قابلیت تشخیص خودکار

معایب:

  • محدود به 5 باند EQ
دانلود برنامه‌ی 10 Band Equalizer

5- برنامه‌ی 10 Band Equalizer

اگر به دنبال یک برنامه تنظیم اکولایزر اندروید رایگان هستید، 10 Band Equalizer با 10 فرکانس مختلف در صدر لیست قرار می‌گیرد تا صدایی با کیفیت فوق‌العاده ایجاد کند. با استفاده از این اکولایزر می‌توانید صدا را بر اساس نیاز خود تنظیم کرده، تغییر داده و ذخیره کنید. اکثر اکولایزرها به 5 باند محدود می‌شوند. بنابراین اکولایزر 10 باند، صداها را بهتر از برنامه‌های دیگر تنظیم و متعادل می‌کند. این دستگاه دارای یک پخش کننده موسیقی داخلی با مقداری موسیقی پس‌زمینه است. همچنین امکان تنظیم برچسب‌های میزان صدا را از 31 هرتز تا 16 کیلوهرتز + 10 دسی‌بل فراهم می‌کند.

مزایا:

  • 10 باند EQ برای سفارشی سازی بالا.
  • رابط کاربری آسان.
  • با اکثر برنامه‌های موسیقی کار می‌کند.

معایب:

  • تبلیغات به عنوان یک مانع هستند و برنامه بدون نسخه پریمیوم است
دانلود برنامه‌ Bass Booster & Equalizer

6- برنامه‌ی Bass Booster & Equalizer

اگر به تنظیم کیفیت صدای دستگاه اندرویدتان فکر می‌کنید، پس وقت آن رسیده برنامه‌ی Bass Booster & Equalizer دانلود کنید. به کمک این برنامه می‌توانید فرکانس‌های هر صوتی را تغییر دهید و جلوه‌های صدای فراگیر استریو به ارمغان بیاورید. این برنامه اکولایزر خاص برای اندروید با اکثر پخش‌کننده‌های موسیقی و ویدیو کار می‌کند تا صدای موثری را ایجاد کند.

مزایا:

  • ویجت‌ها در صفحه اصلی قرار دارند.

معایب:

  • برای تماشای ویدیو مناسب نیست.

نکات پایانی

اکنون با تنظیم اکولایزر موبایل‌تان، گوش دادن به موسیقی لذتی دو چندان خواهد داشت. بدون شک فیلم دیدن از گوشی دیگر بخاطر کیفیت بد صدا آزارتان سخت نخواهد بود. از طرفی با تنظیم صدا، تجربه‌ی نزدیک به واقعیتی از بازی‌های گوشی خواهید داشت. مهم‌تر از آن، کلیپ‌ها را با صداگذاری بهتری می‌توانید در صفحات مجازی‌تان به اشتراک بگذارید. همه‌ی این تغییرات کوچک را مدیون تنظیمات اکولایزر موبایل‌تان هستید. حتی با دانلود برنامه‌های مختلف می‌توانید این تنظیمات را به بهترین شکل به اجرا بگذارید.

راستی میدونی میتونی با گوشیت آهنگسازی کنی؟! اگه علاقه مند به آهنگسازی و ساخت موسیقی با گوشی هستی آموزش های آهنگسازی با موبایل وبسایت مستر آهنگساز رو از دست نده😉

در نهایت امیدواریم بیشترین لذت را از یادگیری تنظیمات اکولایزر گوشی ببرید. اگر سوال، انتقاد و پیشنهادی دارید، حتماً در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mrahangsaz.com/?p=5927
آموزش اف ال استودیو موبایل
اشتراک گذاری:

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد اکولایزر چیست؟ معرفی بهترین برنامه و تنظیم اکولایزر صدا روی گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.