ورود / ثبت نام
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
نیاز به حمایت شما داریم♥️🙏 حمایت donate ♥️
0
0

معرفی بیش از 20 ژانر موسیقی + نمونه صدا

14974 بازدید
معرفی ژانر های موسیقی

معرفی سبک های موسیقی به همراه نمونه صدا هر سبک

ژانر موسیقی یک دسته بندی متعارف است که برخی از قطعات موسیقی را به عنوان متعلق به یک سنت مشترک یا مجموعه ای از قراردادها شناسایی می کند. باید از فرم موسیقی و سبک موسیقی متمایز شود.

در موسیقی سبک های زیادی وجود دارد مانند: پاپ / کلاسیک / بلوز / هیپ هاپ / راک و… اگر دوست دارید بدونید در هر سبک از چه ساز هایی استفاده میشود و اطلاعات بیشتری کسب کنید ما در این مقاله به شما بیش از 20 سبک موسیقی را معرفی میکنیم به همراه یک نمونه فایل صوتی ، پس هدفون بزنید و با ما همراه باشید!

سبک موسیقی پاپ

موسیقی پاپ (Pop)

معرفی سبک موسیقی پاپ

موسیقی پاپ یک ژانر از موسیقی عامه پسند است که در شکل مدرن خود در اواسط دهه 1950 در ایالات متحده و بریتانیا ایجاد شد.

اصطلاحات موسیقی عامه پسند و موسیقی پاپ اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اگرچه اولی تمام موسیقی هایی را توصیف می کند که محبوب هستند و شامل بسیاری از سبک های متفاوت است.

معمولا موسیقی با سبک پاپ ریتم های خوبی دارند، ملودی جذابی دارند و به راحتی به یاد می آیند. بیشتر موسیقی های پاپ دو یا چند ورس دارند. بیشتر آهنگ های پاپ بین دو تا پنج دقیقه هستند و تکس آن معمولاً درباره شادی ها و مشکلات عشق و روابط است.

نمونه فایل صوتی موسیقی پاپ

ساز های رایجی که در سبک موسیقی پاپ استفاده میشود

در موسیقی پاپ اغلب از سازهای کوبه ای نیز استفاده می شود.سازهای کوبه ای شامل: طبل، سنج، تنبور، ماراکا و شیکر هستند.

اما به صورت کلی از ساز هایی همچون : پيانو ، انواع گيتار همانند گیتار باس ، گیتارآكوستیک ، گيتارالکتريک ، درامز ؛ سازهای بادی برنجی نظير ساكسيفون ، فلوت ، ترومپت ؛ سازهای زهی همانند: ويولن ، ويولا ، چلو (cello) ؛ پركاشن همانند: تمبورين ، شيكر (shaker) ؛ هارمونيكا ، سينتی سايزر نیز در موسیقی پاپ استفاده میشود.

سبک موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک (Classical)

معرفی سبک موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک به طور کلی به سنت رسمی موسیقی جهان غرب اشاره دارد که از موسیقی محلی غربی یا سنت های موسیقی رایج متمایز در نظر گرفته می شود.

طرفداران موسیقی کلاسیک معمولا درونگرا هستند، عزت نفس بالایی دارند، خلاق هستند و با دنیا و محیط اطراف خود راحت هستند.

نمونه فایل صوتی موسیقی کلاسیک

ساز های رایجی که در سبک موسیقی کلاسیک استفاده میشود

پيانو و سازهای زهی شامل ویولن ، ویولا ، ویولن سل ، چلو (cello) ، كنتر باس (contrabass) ؛ سازهای بادي چوبي همانند : فلوت ، ابوا (oboe) ، کلارینت ، باسون (bassoon) ، ساکسيفون ، پیکولو ؛ سازهای بادی برنجی (brass) شامل ترومپت ، هورن (horn) ، ترومبون (trombone) ، توبا (tuba) ؛ سازهای همانند : تیمپانی (timpani) ، طبل بزرگ و غيره.

معرفی سبک موسیقی جز

موسیقی جز (Jazz)

معرفی سبک موسیقی جز

جاز یا (جز) یک سبک موسیقی است که در جوامع آفریقایی – آمریکایی نیواورلئان ، لوئیزیانا در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 سرچشمه گرفت و ریشه در بلوز و رگتایم داشت.از دهه 1920 عصر جاز ، به عنوان یک شکل اصلی بیان موسیقی در موسیقی سنتی و عامه‌پسند شناخته شده است.

جاز با نت های سوئینگ و آبی ، آکوردهای پیچیده ، آوازهای تماس و پاسخ ، چند ریتم مشخص می شود. و بداهه نوازی ، جاز ریشه در هارمونی اروپایی و آیین های ریتمیک آفریقایی دارد.

نمونه فایل صوتی موسیقی جز

ساز های رایجی که در سبک موسیقی جز استفاده میشود

ساكسيفون ، ترومپت ، ترامبون ، پيانو ، ساز گيتار ، ساز گيتار باس ، درامز ، كنتر باس.

معرفی سبک موسیقی راک

موسیقی راک (Rock)

معرفی سبک موسیقی راک

موسیقی راک ژانر وسیعی از موسیقی عامه پسند است که در اواخر دهه 1940 و اوایل دهه 1950 به عنوان ” راک اند رول ” در ایالات متحده ایجاد شد و در اواسط دهه 1960 و بعد از آن به طیف وسیعی از سبک های مختلف توسعه یافت، به ویژه در ایالات متحده و انگلستان.

این سبک ریشه در راک اند رول دهه 1940 و 1950 دارد، سبکی که مستقیماً از ژانرهای بلوز و ریتم اند بلوز موسیقی آفریقایی-آمریکایی و از موسیقی کانتری گرفته شده است.

راک همچنین به شدت از تعدادی از ژانرهای دیگر مانند بلوز الکتریک و فولک و تأثیراتی از جاز استفاده کرد ، کلاسیک و سبک های موسیقی دیگر. ساز راک بر روی گیتار الکتریک متمرکز شده است، معمولاً به عنوان بخشی از یک گروه راک با گیتار باس الکتریک ، درام، و یک یا چند خواننده.

مانند موسیقی پاپ، اشعار اغلب بر عشق رمانتیک تأکید می کنند ، اما همچنین به طیف گسترده ای از موضوعات دیگر که اغلب اجتماعی یا سیاسی هستند، می پردازد.

نمونه فایل صوتی موسیقی راک

ساز های رایجی که در سبک موسیقی راک استفاده میشود

گيتار الكتريک ، گيتار باس ، درامز ، پيانو ، كيبورد ، گیتار آکوستیک ، سينتي سايزر و وكال از سازهای مهم ژانر راک (Rock) محسوب می‌شوند.

معرفی سبک موسیقی یلوز

موسیقی بلوز (Blues)

معرفی سبک موسیقی بلوز

بلوز یک سبک موسیقی و فرم موسیقی است که در اعماق جنوب ایالات متحده در حدود دهه 1860 توسط آمریکایی های آفریقایی تبار از ریشه در آهنگ های کاری و معنوی آفریقایی-آمریکایی سرچشمه گرفت.

بلوز شامل روحیات ، آهنگ های کاری ، فریادهای میدانی ، فریادها ، سرودها و تصنیف های روایی ساده قافیه شده بود.

فرم بلوز که در همه جا در جاز ، ریتم اند بلوز و راک اند رول وجود دارد ، با الگوی تماس و پاسخ ، مقیاس بلوز و پیشرفت‌های آکورد خاص ، که بلوز دوازده نواری رایج‌ترین آنهاست. نت‌های آبی (یا «نت‌های نگران»)، معمولاً نت‌های یک سوم، پنجم یا هفتمی که با زیر و بم صاف می‌شوند، نیز بخشی ضروری از صدا هستند

نمونه فایل صوتی موسیقی بلوز

ساز های رایجی که در سبک موسیقی بلوز استفاده میشود

گيتار ، پيانو ، هارمونيكا ، درامز ، ساكسيفون ، وكال

معرفی سبک موسیقی کمدی

موسیقی کمدی (Comedy)

معرفی سبک موسیقی کمدی

موسیقی کمدی یا کمدی موزیکال ژانری از موسیقی است که ماهیت طنز یا طنز دارد.

تاریخچه آن را می توان به قرن اول در یونان و روم باستان ردیابی کرد که در زمان به سمت دوره قرون وسطی، دوران کلاسیک و رمانتیک و قرن بیستم پیش می رود

نمونه فایل صوتی موسیقی کمدی

ساز های رایجی که در سبک موسیقی کمدی استفاده میشود

در موسیقی کمدی از ساز های مختلف ، معمولی و آواز استفاده میشود

معرفی سبک موسیقی الکترونیک

موسیقی الکترونیک (Electronic)

معرفی سبک موسیقی الکترونیک

موسیقی الکترونیک ژانری از موسیقی است که در ساخت آن از آلات موسیقی الکترونیک ، ابزار دیجیتال یا فناوری موسیقی مبتنی بر مدار استفاده می‌کند.

این شامل هر دو موسیقی ساخته شده با استفاده از وسایل الکترونیکی و الکترومکانیکی ( موسیقی الکتروآکوستیک ) است.

ابزارهای الکترونیکی خالص کاملاً به تولید صدای مبتنی بر مدار وابسته بودند، به عنوان مثال با استفاده از دستگاه هایی مانند نوسانگر الکترونیکی ، ترمین ، یا سینت سایزر. ابزارهای الکترومکانیکی می توانند دارای قطعات مکانیکی مانند سیم ها، چکش ها و عناصر الکتریکی از جمله پیکاپ های مغناطیسی ، تقویت کننده های قدرت و بلندگوها باشند.. از جمله وسایل الکترومکانیکی می توان به تلهارمونیوم ، ارگ هاموند ، پیانو الکتریک و گیتار الکتریک اشاره کرد.

نمونه فایل صوتی موسیقی الکترونیک

ساز های رایجی که در سبک موسیقی الکترونیک استفاده میشود

سينتی سايزرها و ابزارهای مختلف نظير لانچ پد ، ماشين درام و غيره از جمله سازهای مهم این ژانر هستند.

معرفی سبک موسیقی دنس

موسیقی دنس (Dance)

معرفی سبک موسیقی دنس

موسیقی رقص موسیقی است که به طور خاص برای تسهیل یا همراهی رقص ساخته شده است. این می تواند یک قطعه موسیقی کامل یا بخشی از یک تنظیم موسیقی بزرگتر باشد. از نظر اجرا، دسته بندی اصلی موسیقی رقص زنده و موسیقی رقص ضبط شده است.

نمونه فایل صوتی موسیقی دنس

ساز های رایجی که در سبک موسیقی دنس استفاده میشود

ساز هایی که در موسیقی دنس استفاده میشود همانند ساز های موسیقی الکترونیک هستند.

معرفی سبک موسیقی کانتری

موسیقی کانتری (Country)

معرفی سبک موسیقی کانتری

کانتری (همچنین کانتری و وسترن نیز نامیده می شود ) ژانری از موسیقی محبوب است که از بلوز ، موسیقی کلیسایی مانند گاسپل و معنویات جنوبی ، فرم های موسیقی عامیانه قدیمی و آمریکایی از جمله آپالاش ، کاجون ، کریول و سبک های موسیقی غربی گاوچران سرچشمه می گیرد.

از نیومکزیکو ، رد خاک ، تجانو ، و کشور تگزاس . ریشه های محبوب آن در جنوب وجنوب غربی ایالات متحده در اوایل دهه 1920

نمونه فایل صوتی موسیقی کانتری

ساز های رایجی که در سبک موسیقی کانتری استفاده میشود

آكاردئون ، آتوهارپ ، بانجو ، باس ، دوبرو ، درامز ، فيدل ، گيتار ، هارمونيكا ، ماندولين ، پيانو ، واش بورد ، زيثر از سازهای اصلی سبک کانتری به حساب می‌آیند.

معرفی سبک موسیقی امبینت

موسیقی امبینت (Ambient)

معرفی سبک موسیقی امبینت

موسیقی امبینت ژانری از موسیقی است که بر لحن و فضا بر ساختار یا ریتم موسیقی سنتی تأکید دارد.

ممکن است فاقد ترکیب خالص ، ضرب آهنگ یا ملودی ساختاری باشد. از لایه‌های بافتی صدا استفاده می‌کند که می‌تواند به گوش دادن غیرفعال و فعال پاداش دهد و حس آرامش یا تفکر را تشویق کند.

گفته می‌شود که این ژانر کیفیتی «جوی»، «بصری» یا «غیر محجوب» را تداعی می‌کند. ممکن است مناظر صوتی طبیعت و صداهای سازهای آکوستیک مانند پیانو گنجانده شود.سیم ها و فلوت را می توان از طریق سینت سایزر تقلید کرد.

نمونه فایل صوتی موسیقی امبینت

ساز های رایجی که در سبک موسیقی امبینت استفاده میشود

پیانو ، هنگ درام ، سینتی سایزر، ساز های آکوستیک ، فلوت و…

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ

موسیقی هیپ هاپ (Hip Hop)

معرفی سبک موسیقی هیپ هاپ

موسیقی هیپ هاپ یا موسیقی هیپ هاپ ، همچنین به عنوان موسیقی رپ شناخته می شود ، ژانری از موسیقی محبوب است که در شهر نیویورک در دهه 1970 سرچشمه گرفت. این شامل موسیقی ریتمیک تلطیف شده (معمولاً بر اساس ضربات درام ) است که معمولاً رپ را همراهی می کند ، یک سخنرانی موزون و قافیه که خوانده می شود.

به عنوان بخشی از فرهنگ هیپ هاپ ، خرده‌فرهنگی که با چهار عنصر سبک کلیدی تعریف می‌شود، توسعه یافت: MCing / رپ، دی‌جی / خراش دادن با میزهای گردان ، رقص بریکو گرافیتی نویسی . عناصر دیگر عبارتند از نمونه‌برداری از ضربات یا خطوط باس از ضبط‌ها (یا ضربات و صداهای سنتز شده ) ، و بیت‌باکسینگ ریتمیک . در حالی که اغلب برای اشاره صرف به رپ استفاده می شود، “هیپ هاپ” به درستی نشان دهنده تمرین کل خرده فرهنگ است.

اصطلاح موسیقی هیپ هاپ گاهی اوقات مترادف با اصطلاح موسیقی رپ استفاده می شود ، اگرچه رپ جزء ضروری موسیقی هیپ هاپ نیست. این ژانر ممکن است عناصر دیگری از فرهنگ هیپ هاپ از جمله دی جی را نیز در خود جای دهدتراک های گردان ، اسکراچینگ ، بیت باکس و آهنگ های ساز.

نمونه فایل صوتی موسیقی هیپ هاپ

ساز های رایجی که در سبک موسیقی هیپ هاپ استفاده میشود

تِرن‌تیبل ، سینت سایزر ، رپ خوان ، درامز الکترونیک ، سَمپلِر ، گیتار ، پیانو

معرفی سبک موسیقی فولک

موسیقی فولک (Folk)

معرفی سبک موسیقی فولک

موسیقی فولک یک ژانر موسیقی است که شامل موسیقی سنتی و ژانر معاصر است که از اول در طول احیای فولک قرن بیستم تکامل یافته است.

برخی از انواع موسیقی محلی را می توان موسیقی جهانی نامید. موسیقی محلی سنتی به چند شکل تعریف شده است: موسیقی که به صورت شفاهی منتقل می شود، موسیقی با آهنگسازان ناشناخته، موسیقی که با سازهای سنتی نواخته می شود، موسیقی در مورد هویت فرهنگی یا ملی، موسیقی که بین نسل ها تغییر می کند (فرآیند عامیانه)، موسیقی مرتبط با یک مردم.

فولک یا موسیقی که توسط سفارشی در مدت زمان طولانی اجرا می شود. در تضاد با سبک های تجاری و کلاسیک قرار گرفته است. این اصطلاح در قرن نوزدهم ایجاد شد، اما موسیقی محلی فراتر از آن است.

نمونه فایل صوتی موسیقی فولک

ساز های رایجی که در سبک موسیقی فولک استفاده میشود

ساز بانجو ، دولسيمر (dulcimer) ، آتو هارپ ، فيدل (fiddle) ، ماندولين ، دوربو ، زنبورك ، جاگ (jug) ، قاشقک ، washboard ، ديوان (bağlama) ، بوزوکی (bouzouki) ، داربوكا (darbuka) ، دهلك (dholak) ، اوكارينا (ocarina) ، پن‌فلوت (pan flute) ، سیتار (sitar) ، عود (oud) ، كوزه (udu) ، تنبور (tambura)

معرفی سبک موسیقی اکسپریمنتال (Experimental)

موسیقی اکسپریمنتال (Experimental)

معرفی سبک موسیقی اکسپریمنتال

موسیقی اکسپریمنتال یک برچسب عمومی برای هر نوع موسیقی یا ژانر موسیقی است که مرزها و تعاریف ژانر موجود را جابجا می کند. تمرین آهنگسازی تجربی به طور گسترده با حساسیت های اکتشافی که به طور ریشه ای مخالف و زیر سوال بردن قراردادهای آهنگسازی، اجرا و زیبایی شناختی نهادینه شده در موسیقی است، تعریف می شود.

عناصر موسیقی تجربی شامل موسیقی نامعین است که در آن آهنگساز عناصر تصادفی یا غیرقابل پیش بینی را با توجه به آهنگسازی یا اجرای آن معرفی می کند. هنرمندان همچنین ممکن است به ترکیبی از سبک های متفاوت نزدیک شوند یا عناصر غیرمتعارف و منحصر به فرد را در خود بگنجانند.

این عمل در اواسط قرن بیستم، به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی برجسته شد. جان کیج یکی از اولین آهنگسازانی بود که از این اصطلاح استفاده کرد و یکی از مبتکران اصلی موسیقی تجربی بود که از تکنیک های عدم تعین استفاده می کرد و به دنبال نتایج ناشناخته بود. در فرانسه، در اوایل سال 1953، پیر شفر شروع به استفاده از اصطلاح موسیقی تجربی برای توصیف فعالیت های آهنگسازی کرد که شامل موسیقی نواری ، موزیک کنکرته و موسیقی الکترونیکی می شد.

همچنین، در آمریکا، معنای کاملاً متمایز این اصطلاح در اواخر دهه 1950 برای توصیف آهنگ‌سازی کنترل‌شده کامپیوتری مرتبط با آهنگسازانی مانندلجارن هیلر . هری پارچ و همچنین ایور دارگ با سایر مقیاس های تنظیم بر اساس قوانین فیزیکی برای موسیقی هارمونیک کار کردند.

برای این موسیقی آنها هر دو گروهی از آلات موسیقی تجربی را توسعه دادند . Musique Concrète ( فرانسوی ؛ به معنای واقعی کلمه، “موسیقی بتن”)، شکلی از موسیقی الکتروآکوستیک است که از صدای آکوستیک به عنوان منبع ترکیبی استفاده می کند.

بداهه نوازی رایگان یا موسیقی رایگان، موسیقی بداهه بدون هیچ قاعده ای فراتر از ذائقه یا تمایل نوازنده (های) درگیر است. در بسیاری از موارد، نوازندگان تلاش فعالی برای اجتناب از کلیشه ها انجام می دهند، یعنی ارجاع آشکار به قراردادها یا ژانرهای موسیقی قابل تشخیص

نمونه فایل صوتی موسیقی اکسپریمنتال

ساز های رایجی که در سبک موسیقی اکسپریمنتال استفاده میشود

سینتی سایزر ، گیتار ، گیتار بیس ، درام ، کیبورد

معرفی سبک موسیقی متال

موسیقی متال (Metal)

معرفی سبک موسیقی متال

هوی متال (یا متال ) ژانری از موسیقی راک است که در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، عمدتاً در بریتانیا و ایالات متحده توسعه یافت.

با ریشه در بلوز راک ، راک روانگردان و اسید راک ، گروه‌های هوی متال صدایی غلیظ و ماندگار ایجاد کردند که با گیتارهای تحریف شده ، تکنوازی گیتار طولانی ، ضرب‌های تاکیدی و بلندی مشخص می‌شد.

نمونه فایل صوتی موسیقی متال

ساز های رایجی که در سبک موسیقی متال استفاده میشود

گیتار الکتریک، گیتار بیس ، درامز هستند که در شاخه‌ های مختلف سازهای دیگر همانند : کیبورد ، ویولن ، ویولن‌سل و گیتار آکوستیک

معرفی سبک موسیقی پانک

موسیقی پانک (Punk)

معرفی سبک موسیقی پانک

پانک راک ( یا پانک ) یک سبک موسیقی است که در اواسط دهه 1970 ظهور کرد. گروه های پانک که ریشه در گاراژ راک دهه 1960 داشتند، افراط و تفریط درک شده از راک جریان اصلی دهه 1970 را رد کردند.

آن‌ها معمولا آهنگ‌های کوتاه و سریع با ملودی‌ها و سبک‌های آوازی سخت، سازهای ساده، و اغلب اشعار سیاسی و ضد نظام را فریاد می‌زدند. پانک از اخلاق DIY استقبال می کند . بسیاری از گروه‌های موسیقی ضبط‌های خود را تولید می‌کنند و آنها را از طریق لیبل‌های مستقل پخش می‌کنند.

نمونه فایل صوتی موسیقی پانک

ساز های رایجی که در سبک موسیقی پانک استفاده میشود

گیتار الکتریک ، گیتار بیس و درامز

معرفی سبک موسیقی آر اند بی

موسیقی آر اند بی (R&B)

معرفی سبک موسیقی آر اند بی

ریتم اند بلوز ، که اغلب به عنوان R&B یا R’n’B مخفف می شود ، یک ژانر از موسیقی محبوب است که در جوامع آفریقایی-آمریکایی در دهه 1940 سرچشمه گرفت. این اصطلاح در ابتدا توسط شرکت‌های ضبط برای توصیف ضبط‌هایی که عمدتاً برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار شهری به بازار می‌آمد، در زمانی که “شهری، راک، جاز ” استفاده می‌شد.

موسیقی مبتنی بر … [با یک ضرب] سنگین و پافشاری” رواج بیشتری پیدا می کرد.

در موسیقی تجاری ریتم اند بلوز معمولی دهه 1950 تا 1970، گروه ها معمولاً شامل پیانو، یک یا دو گیتار، باس، درام، یک یا چند ساکسیفون، و گاهی اوقات خواننده های پس زمینه. مضامین غزلی R&B اغلب تجربه آفریقایی-آمریکایی درد و تلاش برای آزادی و شادی، و همچنین پیروزی ها و شکست ها از نظر روابط، اقتصاد و آرزوها را در بر می گیرد.

نمونه فایل صوتی موسیقی آر اند بی

ساز های رایجی که در سبک موسیقی آر اند بی استفاده میشود

گيتار، باس ، درامز ، ساكسيفون ، هورنز ، پيانو، ارگان ، گيتار الكتريك و ساز ووكالز

معرفی سبک موسیقی Field recording

موسیقی فیلد رکوردینگ (Field Recording)

معرفی سبک موسیقی فیلد رکوردینگ

فیلد رکوردینگ اصطلاحی است که برای ضبط صوتی تولید شده در خارج از یک استودیوی ضبط استفاده می‌شود و این اصطلاح برای ضبط صداهای طبیعی و تولید شده توسط انسان به کار می‌رود.

همچنین برای ضبط صدا مانند میدان های الکترومغناطیسی یا ارتعاشات با استفاده از میکروفون های مختلف مانند آنتن مغناطیسی غیرفعال برای ضبط های الکترومغناطیسی یا میکروفون های تماسی اعمال می شود.

برای ضبط های میدانی زیر آب، یک ضبط صحرایی از هیدروفون برای ضبط صداها و/یا حرکات نهنگ ها یا دیگر موجودات آبزی استفاده می کند. این ضبط ها برای طراحان صدا بسیار مفید است

نمونه فایل صوتی موسیقی فیلد رکوردینگ

معرفی سبک موسیقی عصر جدید (New Age)

موسیقی عصر جدید (New Age)

معرفی سبک موسیقی عصر جدید

عصر جدید ژانری از موسیقی است که هدف آن ایجاد الهام هنری ، آرامش و خوش بینی است. توسط شنوندگان برای یوگا ، ماساژ ، مدیتیشن ،و خواندن به عنوان روشی برای مدیریت استرس برای ایجاد حالت خلسه به جای خلسه ، یا ایجاد یک فضای آرام در خانه ها یا محیط های دیگر گاهی اوقات با محیط زیست و معنویت عصر جدید همراه است.

با این حال، اکثر هنرمندان آن هیچ ارتباطی با “معنویت عصر جدید” ندارند و برخی حتی این اصطلاح را رد می کنند.

نمونه فایل صوتی موسیقی عصر جدید

ساز های رایجی که در سبک موسیقی عصر جدید استفاده میشود

فلوت ، پیانو ، گیتار آکوستیک و طیف گسترده‌ای از سازهای آکوستیک غیرغربی

معرفی سبک موسیقی منطقه ای (Regional Music)

موسیقی منطقه ای (Regional Music)

معرفی سبک موسیقی منطقه ای

بسیاری از ژانرهای موسیقی برای برخی از مناطق جغرافیایی یا برای یک گروه قومی ، مذهبی یا زبانی خاص هستند. که به این نوع موسیقی منطقه ای می‌گویند به عنوان مثال در نمونه فایل صوتی که برای شما قرار داده ایم موسیقی منطقه ای نواحی ایران (لرستان) است.

نمونه فایل صوتی موسیقی منطقه ای

ساز های رایجی که در سبک موسیقی منطقه ای استفاده میشود

در هر منطقه ممکن است از هر سازی استفاده شود!

معرفی سبک موسیقی اسکا (Ska)

موسیقی اسکا (Ska)

معرفی سبک موسیقی اسکا

اسکا ( یا ska جامائیکایی : [skjæ] ) یک سبک موسیقی است که در اواخر دهه 1950 در جامائیکا سرچشمه گرفت و پیشروی راک استدی و رگی بود. عناصر منتو و کالیپسو کارائیب را با جاز و ریتم اند بلوز آمریکایی ترکیب کرد . Ska با یک خط بیس متحرک که با ریتم هایی روی ضربان خاموش مشخص می شود مشخص می شود.

در جامائیکا در دهه 1960 زمانی که Stranger Cole توسعه یافت ، شاهزاده باستر ، کلمنت “کاکسون” داد و دوک رید سیستم های صوتی را برای پخش ریتم اند بلوز آمریکایی تشکیل دادند و سپس شروع به ضبط آهنگ های خود کردند. در اوایل دهه 1960، ska ژانر موسیقی غالب جامائیکا بود و در بین مدهای بریتانیایی و بسیاری از اسکین هدها محبوب بود

نمونه فایل صوتی موسیقی اسکا

ساز های رایجی که در سبک موسیقی منطقه ای استفاده میشود

گیتار ، بیس ، درام ، ساکسیفون ، ترومپت ، ترومبون

معرفی سبک موسیقی صداها و افکت ها (Sound and Effects)

موسیقی صداها و افکت ها (Sound and Effects)

معرفی سبک موسیقی صدا ها و افکت ها

جلوه صوتی یک صدا یا فرآیند صوتی است که به طور مصنوعی ایجاد یا تقویت شده است که برای تأکید بر محتوای هنری یا دیگر فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، اجرای زنده، انیمیشن، بازی های ویدیویی، موسیقی یا رسانه های دیگر استفاده می شود. به طور سنتی، در قرن بیستم، آنها با فولی ایجاد شدند

همچنین میتوانید از این لینک مجموعه افکت های صوتی اختصاصی وبسایت مستر آهنگساز رو رایگان دانلود کنید!

نمونه فایل صوتی موسیقی صدا ها و افکت ها

معرفی موسیقی دکلمه Spoken Word

موسیقی دکلمه (Spoken Word)

معرفی سبک موسیقی دکلمه

کلام گفتاری به هنر اجرای شعر شفاهی اطلاق می‌شود که عمدتاً بر شعر و همچنین ویژگی‌های زیبایی‌شناختی اجراکننده استوار است. این اواخر قرن بیستم ادامه یک سنت هنری شفاهی باستانی است که بر زیبایی‌شناسی تلاوت و بازی با کلمات تمرکز دارد ، مانند لحن زنده و عطف صدای اجراکننده.

کلمه گفتاری اصطلاحی است که شامل هر نوع شعری است که با صدای بلند خوانده می شود، از جمله شعرخوانی، شعر اسلم ، شعر جاز و موسیقی هیپ هاپ ، و می تواند شامل برنامه های کمدی و مونولوگ های منثور باشد. برخلاف شعر نوشتاری، متن شاعرانه کیفیت خود را کمتر از زیبایی‌شناسی بصری صفحه می‌گیرد، اما بیشتر به آوایی‌شناسی یا زیبایی‌شناسی صدا بستگی دارد.

نمونه فایل صوتی موسیقی دکلمه


امید واریم از این مقاله لذت برده باشید، در بین نظرات بنویسید که علاقه مند به کدام سبک موسیقی هستید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mrahangsaz.com/?p=6607
آموزش اف ال استودیو موبایل
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد معرفی بیش از 20 ژانر موسیقی + نمونه صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.